tisdag 16 december 2008

Den 16 december 2008

Bekännelse. Jag älskar glitter. Och det är ju det som är den stora fördelen med att det är så mörkt nu, för då kan vi strö glitter över allting utan att någon tycker att det är konstigt, eller att vi har dålig smak. Och då kan vi stå nästan hur länge som helst under kalla nätter och titta på stjärnorna som är så otroligt många. Och på den gnistrande snön – om vi har tur.


I vår julgran hänger vi fortfarande sirligt glitter som vi köpte till vår allra första gran. Några få tunna, men märkligt tunga stråk finns kvar. Och de åker upp varje år. Tillsammans med allt annat som glänser och speglar, glimrar och glittrar.

Och så ställer vi granen vid fönstret så att vi ska se den lysa när vi kommer hem med bilen i mörkret. Vissa saker får gärna vara de samma från år till år.

/Maia


Bild: http://www.glitterglobe.com

2 kommentarer:

Susanna sa...

Vad fint att ni har kvar glitter från er första gran! Jag har just spenderat hela julpengen på glittrande glasfåglar från KaDeWe. Jag intalar mig att det är okej, för man får inte tag på så fina fåglar i Sverige. Men i verkligheten är jag nöjd och inte det minsta skamsen, för de gör mig alldeles glad när jag tittar på dem!

Maia sa...

Kan meddela att det där gamla glittret dessutom är tyskt. Det man hittar i Sverige är lätt och fånigt, dessvärre...

Varför finns det finare kitchjulsaker utomlands, undrar man...